Klantinterview Pulitzer Amsterdam

Pulitzer Amsterdam

‘Team Pulitzer is enorm hecht, vergelijkbaar met Newasco, zijn we ook één familie.’

Denise Stegemeijer-Deiman, Housekeeping Manager, is al ruim acht jaar onlosmakelijk verbonden met hotel Pulitzer Amsterdam. Recent mochten we haar interviewen. Aan enthousiasme ontbreekt het zeker niet, vol trots vertelt Denise over Pulitzer. “Als hotel zijn we echt onderdeel van de buurt. Er is bijvoorbeeld steeds meer samenwerking met de ‘9 straatjes’. We hebben na de verbouwing ook een verandering gezien in de gasten. Dat komt ook doordat we met een ander concept zijn gestart. Eerst lag de nadruk op de business gasten, nu hebben we veel meer leisure gasten. We hebben heel goed gekeken naar wat de gast echt nodig heeft, maar ook naar de rijke historie van het gebouw en haar omgeving. We zijn nu ook een ‘zelfstandig hotel’ geworden, we zijn geen onderdeel meer van een grote keten. Team Pulitzer is mede daardoor enorm hecht geraakt , vergelijkbaar met Newasco, zijn we één familie.”

Je trekt een parallel met Newasco, kun je die misschien toelichten?

“Newasco is altijd bereid om met ons aan tafel te zitten, er zijn altijd opties en mogelijkheden, jullie denken in oplossingen. We hebben vaste gezichten aan tafel en dat werkt heel plezierig. Het is ook goed voor het vertrouwen, geen verkoopverhaal. Je weet dat je met mensen praat bij wie het ‘werk’ aan het hart gaat. Daar zitten veel van de overeenkomsten met hoe wij hier werken. Het kan zijn dat je dan ook wel eens een ‘nee’ te horen krijgt. Dat is misschien niet leuk, maar wel eerlijk en voorkomt dat er verkeerde verwachtingen ontstaan.”

Wat bedoel je precies met een ‘Nee’ ?

“Soms komt het voor dat wij iets willen, maar dat dit helemaal niet haalbaar is. Dan leggen jullie gelijk uit waarom dit niet lukt. Erg is dat niet, het is juist fijn. Het zegt veel over de openheid en eerlijkheid die er is. Je merkt in de gesprekken dat Newasco om zijn klanten en mensen geeft. Niels (relatiebeheer) vertelt hoe zaken gaan, wat een bepaalde handeling aan onze kant voor impact heeft in de productie bij Newasco. Dat zegt veel over de betrokkenheid, Newasco lijkt mij echt een ontzettend leuk bedrijf om voor te werken.”

Hoe ervaren de gasten het linnen?

“Onze gasten zijn blij met het linnen. Soms vragen ze wel eens waar ze dat linnen zelf kunnen kopen. Of ze vragen naar de details , de specificaties …… (Denise lacht). Gelukkig heb ik jullie om dat soort vragen te beantwoorden. Uiteindelijk draait alles om het comfort dat de gast ervaart en dat is met het linnen ruimschoots in orde. Tijdens het aanschaffen van het nieuwe pakket hebben we volledig kunnen vertrouwen op de expertise van Newasco. Door de halfjaarlijkse linnentellingen en gebruiksanalyses, onderdeel van het Newasco lease-back concept, kunnen we tijdig bijsturen. We zien op die manier ook dat van een bepaald artikel bijvoorbeeld meer of minder moet worden ingezet. Dat maakt ook dat we het juiste aanvullen, en het linnen zijn lange levensduur behoud. Ik word door Newasco natuurlijk op de hoogte gehouden van alle innovaties. Ik zie in de nabije toekomst wel gebeuren dat het linnen wordt voorzien van een chip.”

Lopend naar de uitgang benadrukt Denise nog een keer: “Het is een heel bijzonder gebouw met enorm veel geschiedenis. We zijn echt een stukje Amsterdam! Neem alleen al ons restaurant Jansz. Onze medewerkers kennen alle verhalen, niet omdat dat moet, maar omdat je er niet aan ontkomt je er in te verdiepen. Bij ons is alles net even anders dan in andere hotels. Dat is ontzettend leuk en uitdagend. Ik zou bijna zeggen dat je langzaam vergroeit met Pulitzer Amsterdam.”