De familie Zorg

Klantverhaal

Marloes Vermeij, Tactisch Inkoper bij Dianet

“Wij kregen een nieuwe kledinglijn en zochten een nieuwe wasserij die deze kwaliteit kleding kon wassen. De producent van de kleding gaf diverse namen van wasserijen door, waaronder Newasco. De eerste gesprekken volgden en er was direct een klik.”

Per 01-02-2023 mochten wij Dianet verwelkomen als nieuwe klant. Het moment van overstappen liep samen met de introductie van de nieuwe kledinglijn die Marloes Vermeij heeft geïntroduceerd bij Dianet. Vanwege deze nieuwe kledinglijn zocht Dianet een andere wasserij. Inmiddels zijn ze alweer een jaar klant bij ons. Tijd om met Marloes in gesprek te gaan over waarom de keuze op Newasco is gevallen en hoe zij de samenwerking tot nu heeft ervaren.

Wie is Dianet en wat doen jullie?

“Dianet is een Stichting die patiënten met nierproblemen dialyseert. Dat doen wij in het gezondheidshuis bij het Diakonessenhuis, in Amsterdam AMC en VUmc (samen Amsterdam UMC), bij patiënten thuis en dichtbij huis in dialysehubs.”

Wat is jouw functie bij Dianet?

“Ik werk al sinds 2014 bij Dianet en mijn functie is Tactisch Inkoper. Ik heb het erg naar mijn zin bij Dianet. Naast de inkoop van dialysemateriaal doe ik ook diverse projecten. Eén daarvan was het kledingproject. Begin 2023 heb ik onze nieuwe kleding geïntroduceerd.”

Hoe zijn jullie bij Newasco terecht gekomen?

“Wij kregen een nieuwe kledinglijn en zochten een nieuwe wasserij die deze kwaliteit kleding kon wassen. De producent van de kleding gaf diverse namen van wasserijen door, waaronder Newasco. De eerste gesprekken volgden en er was direct een klik.”

Wat waren jullie belangrijkste eisen en wensen?

“Wij zochten een “kleinschalige” betrokken wasserij die onze milieuvriendelijke Ecogreen 65% gerecycled polyester/35% Lyocel kleding kon wassen zonder al te veel krimp en kleurverandering. Ook speelde bereikbaarheid van de wasserij en de frequentie van het ophalen van de was een belangrijke rol.”

De dag van de overstap en jullie nieuwe kledingpakket, hoe is dat ervaren?

“De dag van overstap was spannend. Dit was ook de dag dat we overstapten op de nieuwe kleding, dus onze collega’s moesten de was goed gescheiden houden. Jullie chauffeurs zijn ook heel behulpzaam geweest hierbij. We gebruikten namelijk nog 2 verschillende containers.”

Hoe verloopt de samenwerking met Newasco nu?

“De samenwerking is super fijn. Stef staat altijd voor ons klaar! De klantenservice is goed bereikbaar en er wordt altijd meegedacht. De chauffeurs zijn op tijd. De kleding blijft mooi. Kortom; wij zijn tevreden!”

Heb je nog een advies voor ons?

“Ik weet dat jullie ontzettend groeien. Zorg dat je niet te groot wordt zodat de samenwerking op deze wijze kan worden voortgezet. Bedankt voor deze prettige samenwerking dit 1e jaar.”

Meer weten?

Astrid

Stel uw vragen aan Esther, zij kent alle mogelijkheden binnen Newasco.