Yasemin en Melvin: service medewerkers mobiele linnenkamer

Yasemin en Melvin
We zitten in gesprek met Melvin en Yasemin. Twee gepassioneerde collega’s die graag vertellen over hun werkzaamheden als service medewerker van Newasco’s mobiele linnenkamer. Ze zijn het gezicht bij onze klanten, en nemen hen een groot deel van de werkzaamheden rondom de was uit handen.

Melvin neemt het voortouw: “Mijn naam is Melvin en ik ben sinds 2012 in dienst. Ik ben begonnen in de productie en na enkele maanden overgestapt naar de functie service medewerker. Samen met mijn collega Yasemin, die mij wegwijs heeft gemaakt, verzorg ik het persoonsgebonden goed en al het andere textiel aan de verzorgingshuizen.”

Yasemin gaat verder:” Mijn naam is Yasemin. Sinds 2004 ben ik in dienst bij Newasco Van Houten. Daarvoor werkte ik al 7 jaar bij het ’t Raadhuis, ook een textiel wasserij. Ik heb op veel werkplekken gestaan in wasserij. Vooral de expeditie was erg leuk. Hier verzamel je alle textiel wat naar de klant gaat. De drukte op deze werkplek sprak me direct aan.”

Yasemin vertelt verder. Je ziet dat ze zich thuis voelt bij Newasco. Binnen het familiebedrijf voelt ze zich gesteund, kreeg kansen en het vertrouwen om aan de slag te gaan als service medewerker. Ondanks, zoals ze het zelf verwoord, haar hoofddoek en soms wat gebrekkige Nederlands. Dat heeft ze op mogen vangen met cursussen om verder te groeien.

Melvin en Yasemin vinden de mobiele linnenkamer een mooie en efficiënte service voor de klanten. “Immers, we nemen groot deel van het werk rondom de was uit handen.

In korte tijd verrichten we veel werk voor de klant”. En dat het werk gevarieerd is blijkt uit de taken: tellen en voorraadbeheer, distributie, klachtenafhandeling en spreekuren met de cliënten van de zorginstelling. Vooral de snelle service vinden ze belangrijk. “En niet te vergeten: we doen wat we zeggen, we zijn eerlijk. Hier zijn we echt goed in.”

Yasemin: “Ik word er vrolijk van als ik op pad ben. Het contact met de cliënten is erg leuk, iedere cliënt heeft zijn of haar eigen levensverhaal en ze vertellen veel meer dan alleen iets over de was”. Voorlopig hoopt Yasemin nog heel wat jaartjes in deze functie te werken. Ze wil nog groeien in het mailen en bellen, wat ook bij de functie hoort.

Melvin: “Wat voor mij het werk zo leuk maakt is dat geen dag hetzelfde is en dat je de mensen een glimlach bezorgt.”

En daar kan natuurlijk niets tegen op!