Sabiha De Hoop

Vele van onze klanten hebben Sabiha wel eens aan de telefoon. Sommigen dagelijks, sommigen wekelijks. Dat je haar een keer aan de telefoon hebt gehad is haast een zekerheid. Maar wie is zij, hoe ziet ze er uit en wat doet ze nog meer?

Sabiha , je werkt al heel lang bij Newasco, maar hoe lang precies?
Sabiha reageert bescheiden: 30 ½ jaar.

Hoe ben je hier begonnen?
De zus van (wijlen) Gerard Nieuwland was mijn buurvrouw. Ik heb haar toen eens gevraagd of haar broer geen mensen zocht. Maandag vroeg ik het, donderdag moest ik op gesprek en de maandag erop kon ik aan de slag.

Aan de slag, direct in de functie die je nu bekleedt?
Nee, dat duurde even. Eerst werkte ik in de productie op de vouwafdeling, daarna naar de tafellakenmangel waar ik afdelingshoofd werd. Tijdens de functioneringsgesprekken heb ik toen aangegeven dat ik wel op kantoor wilde werken. Aan dat verzoek werd niet veel later gehoor gegeven; mijn voorganger ging weg, en toen ben ik begonnen met een dag in de week op kantoor te werken. Mijn andere collega ging kort daarop deeltijd werken en uiteindelijk zat ik fulltime op kantoor.

Je beantwoordt de telefoon, maar wat veel mensen niet weten is dat je nog veel meer doet.
Ja, ik doe eigenlijk van alles. De facturatie, bestellingen van disposables, de communicatie intern, mutaties van bewoners waarvoor wij wassen, de uitlevernormen, de leveringen…. Glimlachend: Ik doe echt van alles.

Wat zijn de grootste veranderingen in die 30 jaar?
Vroeger had je je geen computer, je deed alles met de hand. De computer heeft niet voor minder werk gezorgd. Het werk gaat wel makkelijker, maar de mogelijkheden zijn groter. Daardoor zijn ook de wensen van de klanten groter geworden. Door de komst van de barcode (nu de Newid Chip) kwam ook het beheer van bewonersgegevens erbij. 30 jaar geleden kwam de persoonsgebonden was in bulk binnen en sorteerden we met (naam) kaartjes. Nu factureren we op bewonersniveau met automatische incasso en leveren we gesorteerd op bewonersniveau terug.

De Newasco familie, hoe voelt dat?
Newasco voelt wel als mijn familie. Ik zie nu Tim, (Nieuwland, zoon van Marc Nieuwland) als 5e generatie toetreden. Dat voelt een beetje als je eigen familie , je ziet je eigen kinderen ook hun eigen weg gaan, trouwen, een baan krijgen.
Met sommige klanten krijg je na zo’n lange tijd ook wel een bijzondere band. Door de komst van WhatsApp gaat dat helemaal snel. Een jaar geleden wilde iemand via de WhatsApp een foto sturen. We hadden net nieuw linnen ingezet voor deze klant en de klant wilde even een foto sturen om te laten zien hoe mooi het op het bed stond. Na het uitwisselen van de privé nummers, kwam de foto binnen. Nu sturen we elkaar regelmatig een bericht, bijvoorbeeld vakantiegroeten.

De toekomst binnen Newasco?
Binnenkort ga ik 4 dagen in de week werken en ben ik bezig mijn collega Debbie in te werken. Een dagje minder, iets meer tijd voor de andere leuke dingen in het leven, zoals mijn man en kinderen.