Bij de drie Newasco vestigingen werken er gezamenlijk maar liefst ruim 300 medewerkers. Al deze medewerkers zijn de drijvende kracht achter onze succesvolle dienstverlening. Bovendien hebben ze allemaal hun eigen verhaal en unieke binding met Newasco. Daarom willen wij ze graag aan het woord laten.

We vervolgen deze reeks met Bernadette Laarhoven, die nu 1 jaar in dienst is bij Newasco Neerlandia in Rijen. Haar werkzaamheden variëren tussen klantenservice en de mobiele linnenkamer. Ze omschrijft zichzelf als positief, betrokken, enthousiast en vooral ‘gewoon zichzelf’. Haar vrije tijd besteedt ze graag aan haar gezin, tennis, shoppen en wandelen met de hond. Ook carnaval vieren behoort tot dit rijtje, net als eigenlijk alles wel waarmee je kan lachen.

Wat heeft je doen besluiten om bij Newasco te komen werken? Wat gaf de doorslag?

“De vacature sprak mij erg aan vanwege de afwisseling in taken zowel binnen als buiten de deur. Het sollicitatiegesprek was heel leuk en verliep vlot. Ik had mij van te voren een beeld gevormd over de functie en tijdens het gesprek werd mijn beeld bevestigd. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik een compleet nieuwe wereld ben ingestapt, maar dat zie ik alleen maar als een mooie uitdaging.”

Je werkt inmiddels 1 jaar in deze nieuwe wereld. Hoe heb je dat ervaren?

“Ik had niet echt bepaalde verwachtingen van te voren. Ik ben er gewoon aan begonnen en heb alles op mij laten afkomen. Ik ben altijd in voor nieuwe dingen leren, en dat heb ik hier zeker gedaan. Wat er bijvoorbeeld allemaal komt kijken bij het productieproces. Het klinkt heel simpel, de vuile was komt binnen en gaat schoon weer retour. Maar daar zijn veel handelingen en voorbereidingen voor nodig en zeker ook structuur en continuïteit. Ik vind het nog steeds verbazingwekkend dat alles elke dag weer volgens afspraak op de juiste locatie schoon wordt afgeleverd.

Verder heb ik veel contact met de klanten en dat bevalt mij heel goed. Vooral het laagdrempelige spreekt mij erg aan. Het duurt wel even voordat je een beetje weet wie de klanten allemaal zijn en welke afspraken er precies gemaakt zijn. Het is een branche waar er hard gewerkt wordt, schouders eronder en gaan. Maar dat wel in combinatie met een heel goede sfeer.”

Wat zijn volgens jou sterke punten van Newasco wat betreft de dienstverlening?

“Natuurlijk de klantenservice haha! Wat mij betreft is dat de grote betrokkenheid en de drive vanuit alle medewerkers om alles dag in dag uit, zo goed mogelijk te realiseren. Maar ook de ondersteuning die aan klanten geboden wordt bij interne processen zie ik als een sterk punt.”

En wat zou je daaraan willen verbeteren/toevoegen?

“Nog meer meedenken met de klant en een luisterend oor bieden. In mijn rol van mobiele linnenkamer kan ik ook goed de klanten extra ondersteuning geven.”

Hoe ervaar je het om te werken in een familiebedrijf?

“Vooraf dacht ik dat het “spannend” zou kunnen zijn, zou ik wel passen in het team? Er is echter een enorme klik waardoor ik volledig mezelf kan zijn. Ik heb wel echt mijn ogen uitgekeken naar het proces, er komt veel automatisering bij kijken. Onlangs is de robot Roy geplaatst. De innovatie gedachte van Newasco spreekt mij dan ook aan.”

Wat vertel jij aan jouw familie en vrienden over Newasco?

“Dat er heel wat bij komt kijken. Het is iets meer dan een wasje draaien, er is veel organisatie en planning mee gemoeid. Alles hangt met elkaar samen en de afstemming komt nauw. Zeker bij de persoonsgebonden was. Het is ook een uitdaging als er vragen vanuit klanten komen; elke klantgroep heeft specifieke afspraken rondom de dienstverlening. Verder vertel ik dat het een leuk bedrijf is om voor te werken!”

Bernadette is voor ons een echte aanwinst. Het is heel fijn dat veel operationele taken nu door haar worden uitgevoerd. Welkom bij de Newasco familie! 😊